Nyt dansk system tager hele retail-branchen med storm på baggrund af fleksibilitet og elegance.
Midt i kaosset af mennesker og stande på EuroShop 2017-messen i Düsseldorf står en stand fra GRID System. En dansk designvirksomhed, som i år har satset stort på at få succes, her hvor cremen af leverandører til detailhandlen mødes.
Verdens største retail-messe løb af stablen i marts måned. EuroShop 2017 i Düsseldorf havde på de fem messedage over 113.000 besøgende. 2.368 udstillere fordelt i 18 haller, og en af dem var danske GRID System.
GRID System har specialiseret sig i inventar til detailbranchen og andre brancher med fokus på indretning, f.eks. messebranchen. I Düsseldorf var det altoverskyggende mål at skaffe nye forbindelser inden for butiksindretning.
Derfor var alle sejl i år sat ind på at være i den rigtige hal, på den rigtige placering og med den rigtige stand modsat i 2014, hvor messen ikke gav det ønskede afkast. Resultatet blev derefter og endda bedre, end GRID System på forhånd havde turdet drømme om.
Mere end dobbelt op på leads
GRID System måler en messe på antallet af leads og kvaliteten af disse. På årets messe fik GRID System 220 leads med hjem, hvilket næsten er to en halv gange flere end det, de fik på den forrige messe. Samtidig vurderes deres leads fra i år til at være af højere kvalitet end dem fra 2014 og altså mere brugbare for firmaet i arbejdet på at finde fremtidige kunder.
”Ved at vælge den rette hal og en central placering af standen, fik vi meget mere ud af vores dage på messen. Der kom mange flere mennesker forbi standen, og heraf en hel del retail designere, som er vores kernekunder,” fortæller direktør for GRID System, Jørgen Petersen.
En bedre placering var ikke alene om at lokke flere kunder i butikken. Nytænkning af selve standens design gav GRID System et mere professionelt udtryk, som profilerede det danske brand på bedste vis.
Kundens egne produkter
Ved at bruge elementer fra GRID System, byggede Expo Partner en stand op med kundens egne produkter. En direkte afspejling af de mange muligheder, som de dansk producerede ”40x40x40”-kuber har at byde på.
”Den bedste måde at præsentere et produkt på er at vise, at det virker. Det var målet med GRID-standen i Düsseldorf – at folk ved selvsyn kunne se produktet i aktion,” fortæller Henrik Westergaard fra Expo Partner.
Kuberne kan samles på alverdens forskellige måder og giver butikker, såvel som messefirmaer, en fleksibel og elegant displayløsning. Af samme grund bruger Expo Partner også systemet til andre kunders stande.
Nyeste stories
8. februar 2023
Ny CEO hos Expo Partner
17. januar 2023