Det er ikke uden omkostninger at investere i en messestand. Det har en pris – både i kroner og ører og i mandetimer. Er du i tvivl om, hvorvidt det er tiden og pengene værd? Det er vi ikke.
De mest populære messer oplever en stor fremgang i antal besøgende, og det er en særlig og meget givende form for interaktion, som finder sted, når du møder potentielle kunder og samarbejdspartnere face-to-face på en messe. I dette indlæg bliver du klogere på, hvad du får ud af at kaste penge efter en messestand til din virksomhed.
Don’t tell it – show it
Den bedste måde at sælge dit produkt på er ved at vise det frem. Og gerne til så mange som muligt. Når du som virksomhed deltager i en messe, får du en enestående mulighed for at fremvise dit produkt. Det er ikke det samme at fortælle om dit produkt på et website eller at markedsføre det på anden vis. Lad hellere potentielle kunder se det med deres egne øjne. På en messe ved du også, at folk er der, fordi de er nysgerrige på nye produkter. Du arbejder altså her med en kundegruppe, der er lettere at overbevise end andre. Det er vi gode til hos Expo Partner.
Få flere kunder i biksen
En messestand er en glimrende mulighed for at få nye kunder i hus og for at møde nye samarbejdspartnere. Du har her ikke bare mulighed for at fremvise dit produkt – men også for at tale med de messedeltagere, som kommer forbi din stand.
Don’t tell it, show it er god nok – men krydret med muligheden for interaktion skaber du de absolut bedste betingelser for et salg eller et samarbejde. En udstilling alene giver dig ikke mulighed for at besvare spørgsmål eller uddybe. Det gør en messestand! Og lige netop på det punkt skiller en messestand sig ud fra alle andre former for markedsføring.
Personlig interaktion er et nøgleord – og en af messens helt klare fordele. Og det giver altså bare noget andet at tale face-to-face med en person, end det gør at interagere med en chatbot på et website!
Hold et vågent øje med dine konkurrenter
Skal du stå skarpt på markedet, skal du også have et blik for dine konkurrenter. Og du kan få rigtig meget viden om andre virksomheder inden for din branche ved at deltage i en messe. Hvad slår de konkurrerende virksomheder sig på i deres branding? Hvad har de af nye tiltag, som de gerne vil vise frem? Hvilke personer har de til at repræsentere sig?
Der ligger en guldgrube af informationer og venter på dig, hvis du slår et smut forbi en konkurrerende virksomheds messestand.
Plej dine kunderelationer
Det er ikke bare interessant at møde nye kunder og samarbejdspartnere på en messe. Det har også stor værdi at pleje de relationer, som du allerede har. En tidligere kunde kan fatte ny interesse for dit produkt ved et besøg på din messestand, eller en eksisterende kunde kan blive endnu mere hooked på at investere i dit produkt eller dine ydelser.
Undervurder aldrig, hvor vigtigt det er at pleje dine kunderelationer. Konkurrencen er stor, og det er derfor farligt at tage de kunder, som du allerede har i biksen, for givet. Det er dem, du lever af.
Hvem skal designe din næste messestand?
Når du får os til at hjælpe dig med at designe og bygge din messestand, tør vi godt love dig, at vi får det bedste frem i din virksomhed og dine produkter. Vi gør dig med andre ord klar til at møde potentielle kunder – og klæder dig bedst muligt på til at få dit produkt ud over rampen.
Vi har gjort det mange gange før for alle typer af virksomheder – og vi hjælper også gerne dig.
Kontakt os her
Nyeste stories
8. februar 2023
Ny CEO hos Expo Partner
17. januar 2023