Efter en hård tid for messebranchen, begynder det at lysne…

Der er ingen tvivl om at det sidste halve år, har været hårdt for messebranchen i Danmark og i udlandet.

Der har været usædvanligt stille i messehallerne rundt omkring, hvor man har savnet den stemningsfulde summen.

Covid-19 har sat sit mærke på hele branchen, men vi kan så småt se, at situationen er begyndt at lysne. Messerne er ved at starte op igen, og det er med positive tilbage meldinger fra udstillere og besøgende.

Virksomhederne har brug for messer og har fået større fokus på værdien af det personlige møde. At kunne være i øjenhøjde med sine kunder igen, er noget af det, som virksomhederne netop har manglet – og som man nu igen kan prioritere.

Positiv feedback fra FORMLAND messen

Messecentre i ind- og udland har taget skridtet, og er begyndt at afholder events og arrangementer igen. Det er en udvikling der er meget vigtig og som sætter gang i hjulene igen.
Senest har vi hos Expo Partner, været forbi FORMLAND messen, for at samle inspiration, opleve stemningen og tale med nogle af udstillerne.

Vi fik positive tilbagemeldinger:

  • Færre besøgende på messen, men istedet de RIGTIGE besøgende.
  • Ordretilgang.
  • Mere fokus og tid til den enkelte der besøger – man kan inspirere og styrke relationerne.
  • Vigtigheden af personlig kontakt, selv i en digital verden.

Vi oplevede en messe, hvor MCH havde sikkehed i højsædet, hvor man have taget alle de rigtige forholdregler så trygheden både for udstillere og besøgende kunne være indtakt. Netop hos MCH har man b.l.a. implementeret et tiltag de kalder – TRYKTMCH.

Det er udentvivl det vi generelt kan se der sker hos alle Messecentre. Der er stor fokus og målrettethed for at kunne få skabt nogle trykke rammer, som samtidig kan understøtte en god oplevelse for de besøgende.

Fremtidens messer

På baggrund af de erfaringer og den viden, der er kommet af Covid-19, har dette naturligt resulteret i en videre udvikling af, hvordan vi bør afholde messer og event i fremtiden. Dette har derfor også en betydning for hvordan udviklingen bl.a. er for design af stande og for selve afholdelsen:

maske-covid19-messe-branchen

  • Man skal tage højde for bredere gange.
  • Man bør være opmærksom på stand areal i forhold til ønsket antal besøgende på sin stand.
  • Et design der giver plads til afstand mellem besøgende på selve standen.
  • Sprit og andre hygiegne mæssige forholdsregler er tænkt ind i design løsningen.

Der er løbende opdateringer på dette område, og forskellige krav fra sted til sted.

Det kan være svært at få det fulde overblik over hvad der skal tages højde for. Derfor er det noget vi hos Expo Partner hele tiden holder os ajour med, så vi kan hjælpe og vejlede vores kunder bedst muligt!
På den måde kan vi hjælpe vores kunder med et stand-design der fungere!

Skal vi hjælpe dig med jeres messestand?

 

Kontaktform