Expo Partner Logo

Dato

Kategori

nyhed
Hvordan anvender du de sociale medier efter din messedeltagelse?

Måske du har læst vores to andre artikler, hvor du har mulighed for at få indblik i, hvordan du benytter sociale medier både før og under messen.

Nu er messen færdig og I har forhåbentlig haft nogle gode dage. I har sikkert en helt masse visitkort samlet, som I skal følge op på. Sørg for at I skaber et personligt follow up, så jeres samtale virker bekendt for de forskellige besøgende.

Hvis du har haft nogle af de besøgende til at deltage i en konkurrence på messen. Så har de formentlig også accepteret at blive tilmeldt jeres nyhedsbrev, hvis I bruger sådan et. Derfor er det vigtigt at nævne, at de besøgende ikke må glemme jer. Det er derfor en god ide, at sende dem opfølgende og interessante mails. De mails resulterer forhåbentlig i, at de kontakter jer for et nyt samarbejde. Det kan også være en ”tak for sidst ”-mail, hvor I kort opsummerer, hvordan jeres messedeltagelse gik. Det kan også være en god idé at sende sådan en mail, hvis jeres eksisterende kunder og samarbejdspartnere har besøgt jer på messen. Så viser det, at I værdsætter deres besøg og samtidigt kan I ligeledes informere dem om, hvad messens højdepunkt var.

På de sociale medier er det en god ide at dele et opslag, hvor I beskriver ”hvad der skete på messen”. Så får dem, der ikke havde mulighed for at deltage stadigvæk, et indblik i, hvordan jeres messedeltagelse gik. Det er også en god ide, ikke at glemme jeres følgere, som ikke nødvendigvis er klar til at starte et samarbejde endnu. De er stadigvæk interesseret i, hvad der sker hos netop jeres virksomhed. Det opslag kan blandt andet omhandle – om I fandt nogle vindere af jeres konkurrencer, messens højdepunkt, havde I mon nogle gæster på besøg osv.

Derefter handler det også om at bruge de sociale medier aktivt, så I ikke mister jeres følgere.

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til designet af din messestand og vil du gerne have hjælp? Så ræk ud til os – vi vil gerne hjælpe dig med at skabe en helt unik messestand.